کار تحقیقی حقوق جزاي اسلامي

کار تحقیقی حقوق جزاي اسلامي

کار تحقیقی حقوق جزاي اسلامي

 

 

 

 

 

 

 

 

بخشی از متن تحقیق :

مقدمه

در حقوق جزاي اسلامي اصول بسيار مهمي ديده ميشود كه نه تنها در آن ايام بلكه در شرايط فعلي هم اهميت خود را حفظ نموده اند. يكي از اين اصول بسيار مهم و در رأس آن و به تعبيري يكي از اصول مسلم مذهب اسلام در امور كيفري اصل معروف قبح عقاب بلابيان و يا بعبارتي منع عقاب بلابيان مي باشد يعني تا زمانيكه عملي از ناحيه شارع به عنوان جرم تعريف نشده و مجازات شرعي هم براي آن معين نشده باشد، نميتوان آن عمل را جرم دانست و براي آن مجازات تعيين نمود. اين همان امريست كه امروز تحت اصل قانوني بودن جرائم و مجازاتها در تمام قوانين كيفري دنيا ديده ميشود. در آن زمان نيز شارع مقدس، جرائم هفتگانه زير: سرقت – زنا – ارتداد – قذف – شرب خمر – سرقت مسلحانه و لواط را كه مستحق حد بود تعريف نمود. و حد هر يك از آنها را هم بيان نموده است.

منظور از اين اصل آن است كه جرم و مجازات آن از طرف مقنن وضع شده باشد. در ايام قديم چنين اصلي وجود نداشت. تنها قانون حمورابي و تا حدودي هم قوانين زردشت آنهم براي جلوگيري از انتقام شخصي براي پاره اي از جرائم كه جنبه خصوصي داشتند (يعني از جمله جرائمي بودند كه از طرف فردي عليه فرد ديگر ارتكاب مي يافت) مجازات تعيين نموده بودند. اما در حقوق جزائي اسلامي اين امر جنبه كلي و همگاني يافت جرائم آن ايام و مجازات آنها تحت قاعده معين درآمد.

این تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تعداد صفحات تحقیق : 80

جهت دانلود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.


بانک جامع تحقیقات رشته حقوق


دسته:

کار تحقیقی حقوق جزاي اسلامي

تحقیق درباره تشابهات‌ و تفاوتهای‌ حقوقجزايی‌ اسلامي‌ و غربی


↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓فرمت فایل: word  (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحات:25  قسمتی از متن فایل دانلودی:چكیده‌:به‌ طور كلی‌، عمر مطالعات‌ تطبیقی‌ در حوزة‌ نظامهای‌ جزايی‌، از دو قرن‌ تجاوز نمی‌كند.آنچه‌ تا همین‌ دهه‌های‌ اخیر در غرب‌ دربارة‌ حقوقاسلامي‌، به‌ عنوان‌ یكی‌ از نظامهای‌ حقوقی‌دنیا وجود داشته‌، بررسیهای‌ مقایسه‌ای‌ در حوزة‌ حقوق‌ مدنی‌ اسلام‌ بوده‌ است‌.تنها در این‌اواخر، برای‌

ادامه مطلب  
جزوه تایپ شده شده حقوق جزاي اختصاصی 1


عنوان جزوه : حقوق جزاي اختصاصی 1فرمت : WORDتعداد صفحه : 124 صفحهنام استاد : دکتر اسلام رجبعلیویژه رشته کارشناسی حقوقکاری از : دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوین  جرایم علیه اشخاص:علیه تمامیت جسمانیعلیه تمامیت معنوی (توهین – تهدید)جزاي عمومی عناصر کلی جرمجزاي اختصاصی به عناصر اختصاصی هر جرمی می پردازد.در دوران باستان حقوق دانان آنقدر پیشرفت نداشتند که قتل را به فرض تعریف کنند. صرفاً به صورت غریزی کسی که یک فردی را می کشد او باید کشته شود.حقوق جزاي اختصاصی مقدم بر حقوق جزاي عمومی است.جرایم سه دسته هستند:عنصر قانونیمادیروانیبرخی کشورها می گویند عنصر قانونی و مادی. مثلاً انگلستان جرایم مادی صِرف هستند و عنصر روانی نیاز نیست. می گویند در کشور ما چنین جرایمی وجود ندارد.اما زمانی که سوء نیت و عنصر روانی مادی دارد مفرو

ادامه مطلب  
تحقیق ولایت و حكومت الهی


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، ولایت و حكومت الهیبخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق : 1- انواع مالكیت: الف) حقیقی: فقط از آن خداست. ب) قراردادی: مانند مالیكت انسان به اموالش. ج) مالیكت اصلی از آن خداوند متعال است و از سوی او به افراد بخشیده شده است. 2- آیه: و لله ملك السموات و الارض و الله علی كل شیء قدیر.* و مالیكت و فرمانروایی آسماء نها و زمین از آن خداست و خدا بر همه چیز توانا می باشد. نتیجه آیه: این آیه بیانگر مالیكت حقیقی است. ولایت مطلق الهی: 3- ولی در لغت به معنای سرپرست، اولی به تصرف، دوست و یاور آمده است و در آیات ذیل مقصود همان سرپرست و اولی به تصرف می باشد. 4- ولی مطلق از دیدگاه قرآن فقط خداوند است و ولایت دیگران در صورتی كه از سوی او باشد مجاز است. - آیه: مالهم من دونه ولی و لایشرك فی حكمه احداً.* برای ایشان غیر از او ولی و سرپرستی نیست

ادامه مطلب  
تحقیق تبیین ابعاد توسعه در نظام اسلامي از دیدگاه امام خمینی


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، تبیین ابعاد توسعه در نظام اسلامي از دیدگاه امام خمینیبخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :چكیدهجایگاه توسعه در اندیشه امام خمینی(ره) فراتر از تعاریف نظری توسعه می‏باشد كه غالباً معطوف به مفاهیم اقتصادی و بعضاً سیاسی است. نگرش ایشان به توسعه، متأثر از دیدگاه مذهبی او می‏باشد كه نشأت ‏یافته از جهان‏بینی دینی است. در این دیدگاه با آنكه توسعه متوازن در همه ابعاد جامعه پذیرفته شده اما این فرآیند باید در مجموع به استحكام پایه‏های دین و تقویت مبانی اسلام و تربیت و هدایت انسان منتهی گردد.در اندیشه امام، توسعه در ابعاد مختلف خود می‏بایستی اهدافی بلند و متعالی را برآورده سازد كه آن اهداف از درون اندیشه دینی ناشی می‏شوند. هدف عمده از این مقاله بررسی اهداف توسعه از دیدگاه حض

ادامه مطلب  
تحقیق زهد اسلامي


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، زهد اسلاميبخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :معنای زهدابن أثیر، لغت شناس معروف در كتاب ارزشمندش، النهایة ، می نویسد: «الزهد: قلیل الشیء شیء زهید؛ زهد؛ یعنی، چیز اندك و ناچیز». [ وقتی گفته می شود:] «تزاهدوا الحدّ: احتقروه و أهانوه؛ نسبت به چیزی زهد ورزیدند؛ یعنی، آن را حقیر شمردند و ناچیز انگاشتند». همچنین یكی از معانی زهد، خویشتن داری از ارتكاب نارواها و خودداری از ناسپاسیهاست؛ چنانچه پیامبر (ص) فرمود: «الزهد هو أن لا یغلب الحلال شكره و لاالحرام صبره، زاهد كسی است كه در هنگام دستیابی به موارد مشروع و حلال، خود را گم نكند (به افراط و تفریط نگراید) و در صورت فراهم آمدن زمینه ارتكاب حرام، صبر و خویشتن داری را از دست ندهد و دست به گناه نیازد.»مرحوم نراقی در كتاب معروف خود، جامع السعادات، می نویسد: &

ادامه مطلب  
تحقیق دروس آمادگی ضرورت تشكیلات اسلامي


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، دروس آمادگی ضرورت تشكیلات اسلاميبخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :ضرورت تشكیلات مقدمه انسان، موجودی است سرشار از استعدادها ونیروهای خلاق، درعین حال، وجودی انسان مجموعه ای است از تمایلات انسانی و حیوانی هر دو. روشن است كه آن استعدادها و این تمایلات (چه انسانی و چه حیوانی) باید درجهت صحیح قرار گیرند تا انسان موجودی با رورو مثبت باشد، و اگر وسیله ای برای پرورش استعدادها و جهت دادن به تمایلات مختلف انسان وجود نداشته باشد، چه بسا این موجود كه خدا او را بهترین مخلوقات میداند در مسیری قرار گیرد كه نه تنها منطبق با مسیر صحیح انسانیت نیست، بلكه با آن درتضاد هم هست. فلسفه ارسال رسل از سوی خدای تعالی همین است. پیامبران كارشان این است كه انسان را در مسیر حق قرار می دهند و با شكوفا كردن استعدادهای او جهت دادن به تمایلاتش

ادامه مطلب  
تحقیق تاریخ و علوم فرهنگی اسلامي


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، تاریخ و علوم فرهنگی اسلامي بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق : مقدمه:افتخار هر ملت و کشور به چهره های علمی و شخصیتهای برجسته آن است درخشیدن اختران فروزان در آسمان تاریخ و فرهنگ هر جامعه نشان استعداد ها توانمند ها و بالندگی هایی است که در جوهره و نهاد آن جامعه و مردمش نهفته است این گنجه هایی پنهان و ذخیره های نهفته در سیای مفاخر علمی و مولفان و مصلحان جلوه می کد با این حساب بازنگری به اینگونه شخصیت ها توجه به گنجینه های گران قیمت و پشتوانه های فرهنگی یک امت است و چه چیزی جز این نگاه و شناخت می تواند فرزندان این آب وخاک وارثان یک مکتب و میهن و (غنای شخصیت) و (اعتماد به نفس) بخشد و آنان را در مسیر ایستادن در برابر طوفان های مهاجر و سیلابهای خانمان برانداز به مقاومت و مرزبانی و دفاع از (هویت مستقل) خویش فرا

ادامه مطلب  
کارتحقيقي صلاحیت دادگاه کیفری در حقوق جزاي بین الملل


تعداد صفحات 66 فرمت word   توضیحات محصولچکیدهدر نگاه نخست ارتباط چندانی میان عنوان مقاله با مبحث حل و فصل اختلافات بین المللی دیده نمی شود و به نظر می رسد بیشتر در قالب حقوق بین الملل جزايی قابل طرح وبررسی باشد ، ولی از آنجاییکه یکی از روشهای طرح دعوی و تشکیل پرونده در دیوان کیفری بین المللی ، ارجاع موضوع از جانب یکی از دول عضو می باشد (به شرط آنکه جرم در یکی از دولت های عضو رخ داده باشد و یا مجرم تبعه ی یکی از دولت های عضو باشد) و به طور طبیعی دعوی علیه یکی دیگر از دولت ها مطرح خواهد شد . بنابراین رابطه ای حقوقی ایجاد خواهد شد که در آن دولتی علیه دولتی دیگر (در واقع دولتی علیه تبعه ی دولتی دیگر) طرح دعوی نموده است ؛ گویی اختلافی میان دو دولت واقع شده که این اختلاف در قالب یک شکایت جزايی در دیوان کیفری

ادامه مطلب  
تحقیق اخلاق اسلامي بحث اخلاق خانواده


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، اخلاق اسلاميبخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :ازدواجمـساءله ازدواج و انتخاب جفت ، یكى از امور لازم در زندگى جانداران ، از جمله گیاهان و جانوران اسـت . خـلقـت مـوجودات زنده بگونه اى است كه هر كدام آنها، آگاهانه یا ناخودآگاه به انتخاب جـفـت پـرداخـتـه ، بـراى بـقاى نسل و تولید و تكثیر نوع اقدام مى كنند و یا هدایت و رهبرى مى شوند.بـراسـاس تـعـالیـم قـرآنـى ـ كـه در تـحـقـیـقـات عـلمـى دانشمندان نیز به اثبات رسیده است ـ آفریدگار جهان ، همه موجودات عالم مادّه را جفت آفریده است :(وَ مِنْ كُلِّ شَىْءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ)(1)و از هر چیز جفتى آفریدیم ، شاید متذكّر شوید!قرآن ، درباره جفت آفرینى گیاهان فرمود:(اَوَ لَمْ یَرَوْا اِلَى الاَْرْضِ كَمْ اَنْبَتْنا فیها مِنْ كُلِّ زَوْجٍ كَریمٍ)(2)آیا آ

ادامه مطلب  
دانلود مقاله حكومت اسلامي و رهبری آن از نظر امام خمینی 19 ص


حكومت اسلامي و رهبری آن از نظر امام خمینی 19 ص - word (..doc) - عمومی و آزاد - گوناگون
نوع فایل : word (..doc)
تعداد صفحه : 19
قسمتی از محتویات فایل :
 
‏حكومت اسلامي و رهبری آن از نظر امام خمینی(ره)
‏سید محسن شیخ الاسلامي
‏1 ـ مفهوم حكومت اسلامي
‏2 ـ ضرورت عقلی ایجاد حكومت اسلامي
‏3 ـ هدف از ایجاد حكومت اسلامي
‏4 ـ ویژگی های حكومت اسلامي
‏5 ـ شرایط زمامدار حكومت اسلامي در عصر غیبت‏
‏6 ـ منابع حقوق اسلامي و ضرورت "ولایت فقیه" در زمامداری حكومت اسلامي
‏دلایل نقلی در اثبات ولایت فقیه‏
‏7 ـ تشكیل حكومت اسلامي توسط فقها در عصر غیبت‏
‏8 ـ حدودِ اختیارات زمامدار حكومت اسلامي "ولیّ فقیه">‏
‏الف) صلاحیت فقیه عادل در قضاوت:‏
‏ب) صلاحیت فقیه عادل در تصرف خُمس:‏
‏ج) صلاحیت فقیه ع

ادامه مطلب  
خرید آنلاین